środa, 4 lipca 2018

Chatka Górzystów i Torfowiska Gór Izerskich

Nie w każdym paśmie Sudetów byłem, niektóre dopiero odkrywam. Tak jest z Górami Izerskimi. W miniony weekend byłem w nich po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni.


Góry Izerskie dają duże możliwości sportu i rekreacji. Są potworzone wypożyczalnie rowerów, a cyklistów w górach jest pełno. Dla tych mniej wprawionych są także rowery elektryczne.


Co ja robiłem? Mój Kross Evado nie bardzo nadaje się do gór, więc go tam nie ciągnę. Dla mnie to była wędrówka piesza. Pogoda była bardzo dobra pod kątem wędrówek, no może poza wiatrem. 


Wyruszyliśmy szlakiem niebieskim. Kierowaliśmy się do Chatki Górzystów, która jest schroniskiem Górskim. po drodze zatrzymaliśmy się przy źródle dr. Adama, oraz na polanie Izerskiej.  


Na Polanie Izerskiej przejechał motocykl, a motocyklista prosił o zachowanie ostrożności, bo właśnie zaczęły się zawody MTB. Dalszą drogę łączyliśmy między zajadanie się jagodami, kibicowanie kolejnym kolarzom i dalszą wędrówkę do naszego głównego celu.


Po dość niedługim czasie dotarliśmy do Hali Izerskiej, a na niej do Chatki Górzystów. Kolejka była duża. Ponoć bardzo dobre są tam naleśniki z jagodami. Nie próbowałem, ale już wiem, że Chatka Górzystów z tego słynie. 


Po długiej przerwie ruszyliśmy pod górę szlakiem żółtym i po około 20 minutach dotarliśmy do rozdroża. Po prawej stronie była dość ciekawa kapliczka z Matką Bożą i kapitalnym widokiem za kapliczką.


Tutaj skręciliśmy w lewo i niebawem doszliśmy do Torfowisk. Przez nie prowadził czerwony szlak. Torfowiska były niesamowicie piękne. Między rzadkimi drzewami były pozostałości po dawnych zanieczyszczeniach powietrza, czyli nagie kikuty drzew. Między tym rosły jagody, które były pełne owoców. W niektórych miejscach porastała perzyna.


Po około godzinie takiego spaceru wróciliśmy do Polany Izerskiej skąd niebieskim szlakiem  wróciliśmy do Świeradowa. Niesamowita różnorodność Gór Izerskich, doskonale oznaczone szlaki, duże możliwości turystyczno- rekreacyjne są odpowiednim zachęceniem do wybrania się właśnie w to pasmo Sudetów.


Napisz mi co o tym myślisz. Jeśli chcesz być na bieżąco, to zapisz się na subskrypcję, oraz polub moją stronę na facbooku. link do strony znajdziesz tutaj. Pokaż też, że strona podoba Ci się zapisując się do grona obserwatorów. A już za tydzień kolejny wpis na blogu na który już dzisiaj serdecznie zapraszam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz